woensdag 7 mei 2014

Dag 5&6 Naar Syracusa

De doortocht door Pantalica was weer een enorme ervaring. Deze plaats is een geheel van 5000 graven in de rotsen uitgehouden in een adembenemend landschap. 



Indien je op zoek bent naar een graf 'with a view' this is the place to be. Daarna besluit ik af te buigen naar Syracuse want sinds mijn tablet het begeven heeft zit ik zonder detail kaarten en langs een kalme weg ergens geraken is geen evidentie, bijna alle kleine landwegen zijn afgesloten zodat je er met GPS alleen niet komt. De mura dionigiane langs waar ik Syracuse wil bereiken loopt vast in een privédomeinen waar ik op het Castello van Targia bots, nu een wijn boerderij. In Syracuse neem ik de tijd om mijn was te doen en de oude stad te bezoeken. Van hier neem ik een eindje de bus om voorbij de industrie tussen Syracuse en Catania te geraken.
Targia L'Azienda Agricola Pupillo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten